Waarom is mijn maandbedrag nu opeens veranderd?

Wanneer jij je aanmeldt via een energievergelijker of andere derde partij kan het zijn dat het maandbedrag niet overeen komt met het definitieve maandbedrag van EnergyZero. Dit kan zijn omdat er een verkeerd jaarverbruik is ingevuld, er toch geen slimme meter aanwezig is of dat jouw meter een andere doorlaatwaarde heeft waardoor de hoogte van de netbeheerkosten veranderen. Hieronder leggen wij alle onderwerpen uit.

Het ingevulde jaarverbruik is aangepast

Het door jouw aangegeven jaarverbruik voor stroom en/of gas wijkt af van de geregistreerde energiegegevens in de centrale registers. Vanuit deze registers kunnen wij jouw exacte jaarlijkse verbruik ophalen. Je maandelijkse kosten zijn hierdoor ook gewijzigd. Zo heb jij een realistisch maandbedrag op basis van jouw persoonlijke verbruik om mooie besparingen mee te behalen. Zien wij na twee maanden grote veranderingen in jouw verbruik dan passen wij jouw maandbedrag aan. Op deze manier voorkomen we verrassingen aan het eind van het jaar.

Een slimme meter is verplicht

Heb jij per ongeluk aangeven dat je een slimme meter hebt, maar is dit niet het geval? Geen probleem wij controleren dit altijd bij de netbeheerder. Voor het flexibel afrekenen van de energie is deze meter vereist. Wij gaan na jouw bevestiging de prioriteitsaanvraag voor je slimme meter indienen bij jouw netbeheerder. Je betaalt voor de slimme meter eenmalig €72,60 inclusief btw aan de netbeheerder. Dit bedrag betaal je nu aan ons en wij sturen dit 1-op-1 door naar jouw netbeheerder.

Er is al een slimme meter geïnstalleerd

Je hebt aangegeven geen slimme meter te hebben? Het blijkt dat je er toch één in huis hebt. Wij controleren dit namelijk altijd nog een keer bij de netbeheerder. Dit is goed nieuws. De aanschaf eenmalige aanschaf van een slimme meter € 72,60 inclusief btw is nu niet meer nodig. De aanbetaling bedraagt nu alleen de € 9,99. Dit bedrag krijg je teruggestort op jouw tweede maandfactuur.

Je hebt een andere energieaansluiting

Tijdens de aanmelding wordt er vanuit gegaan dat de meest voorkomende doorlaatwaarde 3x25 A aanwezig is. Wij hebben de juiste doorlaatwaarde voor stroom en/of gas in je energiecontract gezet. Je regionale netbeheerder vraagt hier per kubieke meter gas of kilowattuur stroom een apart tarief voor. Dit kan een reden zijn waarom jouw maandbedrag is veranderd.

Contract bevestigen

Bevestig je energiecontract via de aanbetaling. Je geeft meteen via deze bankbetaling de toestemming aan ons af om je maandbedrag automatisch aan het einde van de maand af te schrijven. Zodra je dit hebt afgerond hebt, ben je klaar. Wij gaan nu jouw overstap of nieuwe aansluiting verzorgen. Als jij inlogt op EnergyZero kan je online status van de aansluitfase in duidelijk stappen volgen.